.   http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/montazer124/etoiles.gifکانال تلگــرامhttp://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/montazer124/etoiles.gif                                   http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/montazer124/etoiles.gifفهرست مطالبhttp://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/montazer124/etoiles.gif                              http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/montazer124/etoiles.gifصفحه اصلیhttp://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/montazer124/etoiles.gif                                                                                                    .
 طرح درس سطح آب در خشکی کره زمین

 

همانطور که می دانید دو سوم سطح زمین را آب ها فرا گرفته اند . این میزان آب حدود ۷۰ درصد از سطح زمین را درگیر خود کرده است . آنچه که در ادامه آمده است ، یک روش تدریس زیبا و دوست داشتنی برای آشنایی کودکان با این مفهوم است .

در این روش تدریس که بر پایه ی یک بازی به نام "زمین رو بگیر" برنامه ریزی شده است ، کودکان به صورت بسیار ساده ، عمیق و عینی خود این مفهوم را کشف می کنند و معلم به عنوان مدیر یادگیری نقش هدایت شاگردان را دارد .

 

همانطور که می دانید دو سوم سطح زمین را آب ها فرا گرفته اند . این میزان آب حدود ۷۰ درصد از سطح زمین را درگیر خود کرده است . آنچه که در ادامه آمده است ، یک روش تدریس زیبا و دوست داشتنی برای آشنایی کودکان با این مفهوم است .

در این روش تدریس که بر پایه ی یک بازی به نام "زمین رو بگیر" برنامه ریزی شده است ، کودکان به صورت بسیار ساده ، عمیق و عینی خود این مفهوم را کشف می کنند و معلم به عنوان مدیر یادگیری نقش هدایت شاگردان را دارد .

مهم ترین رسانه ی آموزشی برای انجام این بازی توپ گردی است که باید مانند کره ی زمین ، سطح آب و خشکی بصورت دقیق بر روی آن نقش بسته باشد . نحوه ی چینش شاگردان بصورت گرد بر روی زمین است . باید توجه داشت که قبل از انجام این بازی در دانش آموزان انگیزه ی لازم را ایجاد کرده و هدف از انجام این بازی کاملا مشخص باشد .
قبل از انجام بازی معلم جدولی را بر روی تابلو رسم کرده و آن را به دو قسمت آب و خشکی تقسیم می کند . سپس معلم با هل دادن توپ بر روی زمین و به سمت دانش آموزی می گوید : زمین روبگیر .
قانون مهم برای انجام این بازی محل قرار گرفتن انگشت شست دست چپ هر شاگرد بر روی توپ در محل آب یا خشکی است وبا توجه به آن نام هر دانش آموز در ستون آب یا خشکی بر روی تابلو نوشته می شود .باید این فرصت را در اختیار همه ی دانش آموزان کلاس قرار داد که با انگشتان خود این توپ را لمس کنند و در نظر داشته باشید که هر چه تعداد شرکت کنندگان در این بازی بیش تر باشد نتیجه ی بهتری به دست می آید . 
پس از پایان بازی و نوشتن نام تمام شاگردان بر روی تابلو ، آموزگار به کمک شاگردان باید تحلیلی بر روی تعداد شرکت کنندگان هر دو گروه آب و خشکی داشته باشند و شاگردان این مفهوم را به خوبی درک کنند که چون تعداد شرکت کنندگان گروه آب از شرکت کنندگان گروه خشکی بیشتر است پس میزان سطح آب بر روی کره ی زمین از میزان سطح خشکی بیشتر است .

پ ن ۱ : استفاده از این بازی در کلاس های با جمعیت ۳۰ تا ۴۰ نفر پیشنهاد می شود . زیرا ممکن است با جامعه ی آماری کمتر نتیجه ای عکس واقعیت به دست آید .

پ ن ۲ : از کل آبهای سطح زمین 97/2 درصد در دریاها و اقیانوسها و 2/8 درصد آبهای شیرین است و از 40 هزار کیلومتر مکعب آب که وارد سطح زمین میشه بصورت سالانه 25 هزار کیلومتر مکعب استفاده و بقیه از دسترس ما خارج میشه پس باید نهایت صرفه جویی در مصرف آب بعمل بیاد .




لینک های طلایی : نرم افزار درس تفکر و سبک زندگی هفتم ، نرم افزار درس ریاضی هفتم ، نرم افزار درس زبان خارجی هفتم ، نرم افزار درس عربی هفتم ، نرم افزار درس علوم تجربی هفتم ، نرم افزار درس فارسی هفتم ، امتحان نوبت دوم درس عربی هشتم ،

پایگاه عکسهای متحرک - gif20.rozblog.com

تعداد - گروه گیف دونی ــ 8 آذر 94 و ساعت 10:13
 نوشته های پیشین
+ طرح درس روزانه تفکر و پژوهش ششم
+ طرح درس تدریس مواد خالص و مخلوط مربوط به علوم هشتم
+ طرح درس سالیانه کتاب قرآن هفتم
+ طرح درس فارسی دوم ابتدایی مبحث نوروز
+ طرح درس سالانه قابل ویرایش هشتم
+ طرح درس سالانه قرآن اول ابتدایی
+ طرح درس سالانه استاندارد قرآن ششم
+ طرح درس روزانه علوم تجربی سوم با موضوع دریاها
+ طرح درس روزانه عربی هفتم
+ طرح درس ریاضی نهم با عنوان زیر مجموعه ها
+ دانلود طرح درس علوم سوم بخش ابرها
+ طرح درس اجتماعی سوم در مورد محیط زیست
+ طرح درس سالیانه قرآن سوم دبستان
+ طرح درس سالانه فارسی پنجم
+ طرح درس اثر گرما بر مواد - علوم سوم

صفحات :
 بهترین های دانلود

ورود به صفحه اصلی